برگزاري طرح كوه نوردي دانشجويان ايران با عنوان "كوه و عرفان"
دوشنبه 14 دی 1394 بازدید: 2363

به گزارش روابط عمومي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران(istta)، نخستين مرحله از دور جديد كوه نوردي دانشجويان ايران با عنوان" كوه و عرفان" با  حضور دانشجويان و راهنمايان با سابقه، توسط مركز گردشگري علمي و فرهنگي دانشجويان ايران در روزهاي 17 و 18 شهريور سال جاري در قله شاه معلوم ماسوله برگزار مي گردد.
شاه معلم بلندترین قله استان گیلان است که در جنوب غربی این استان و در امتداد رشته کوههای تالش قرار گرفته است.
این قله که شهرک ماسوله نیز در سر راه آن واقع است با 3070 متر ارتفاع بلندترین قله حومه حغرافیایی استان گیلان به شمار می رود. قله یاد شده در بین کوهنوردان جایگاه خاصی دارد و به جهت سرسختی و زیبایی خط الراسی آن زبانزد صعود کنندگان است.
طبق باورهای مردم منطقه، شاه معلم نام فرد عابدی بوده است که برای اشراق و سیرو سلوک عارفانه در سالیان دور به این رشته کوهها پناه آورده بود و در این مناطق به شناخت عمیقی دست یافت. این استاد زاهد در قله این کوه زندگی می ¬کرد و پس از مرگ نیز طبق وصیتش او را در قله بلندترین رشته کوه آن منطقه به خاک سپردند از این رو این قله برای روستاییان جنبه های مقدسی نیز دارد.
برنامه هاي شاخص اين طرح شامل آموزش اصول كلي کوهنوردي در ارتفاعات منطقه و بيان ويژگي هاي آن، طبيعت گردي، آموزش اقامت شبانه در كوه، بازديد از روستاي تاريخي ماسوله و بازديد قلعه رودخان خواهد بود.
علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به سايت www.istta.ir مراجعه نمايند يا با شماره هاي 66491136 و6649122 تماس حاصل نمايند.
لازم به ذكر است اين طرح طي سال هاي گذشته با عنوان طرح "كوه و نيايش" از سوي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران برگزار مي شد.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi